forum

Del:
underretninger
Slet alt

Hvad skal jeg vide om en kalimba?

Kuri
 Kuri
(@kuri)
Ny kalimbist

Hey,

Jeg har set mange videoer om instrumentet og synes, det er virkelig rart. Men jeg har aldrig spillet et instrument og ved derfor ikke noget om kalimba og instrumenter generelt.

Så jeg ville stille et par spørgsmål. 🙂

- Hvad er forskellen nøjagtigt mellem et fladt bord og en resonansboks? Er kassen højere, eller lyder den bedre?

- Er der andre vigtige forskelle / typer af kalimbas?

- Lyder Kalimba virkelig som i mange videoer, eller blev den på en eller anden måde optaget via denne forbindelse på pc'en? Fordi lyden altid lyder så perfekt? Ved ikke...

- Hvor kan jeg finde læringsmateriale? Fortrinsvis på tysk kan jeg desværre ikke læse noter.

MfG Kuri

Gevinst
Emne starter Sendt: 13/04/2021 11:17
Nataliya kunne lide
Saskia
(@kurv)
Fremtrædende kalimbist

Hej, dejligt at have dig her.

ja, forskellen mellem hul og flad er hovedsageligt lydstyrken. Så er der forskelle i humør, pas på ikke at bruge en "pentatonisk" tunet kalimba, hvis du vil spille sange.

Ja, en ordentlig kalimba lyder rigtig godt. Med de billige har du normalt problemet, at de to ydre lameller ikke svinger godt og derfor er kedelige, eller at de slet ikke producerer nogen lyd. Men at starte og prøve er det helt tilstrækkeligt. Da Kalimbas er pakkedyr, reproducerer de alligevel meget hurtigt. 

I øjeblikket kan jeg kun anbefale lærebogen af ​​Conny Sommer som læringsmateriale på tysk. 

Jeg skriver til dig en anden premierminister

Hilsen fra Saskia

SvarGevinst
Sendt: 26/04/2021 11:26 am
Nataliya kunne lide
Del: