forum

Hvilken slags Kalimb ...

Del:
underretninger
Slet alt

Hvilken slags Kalimba bruger du oftest?

kaliFAN
 kaliFAN
(@kaliFAN)
Gæst
Løst

Hej,
Jeg bestilte lige en Kalimba med 17 tænder (min første Kalimba). Efter at have set nogle videoer om Chromatic og Kalimbas med 21 tænder spekulerer jeg på, om 17 tænder var den rigtige beslutning. Så jeg ville spørge dig om din oplevelse med forskellige Kalimbas. Hvilken slags Kalimba bruger du oftest, og har du lyst til, at der mangler noget, når du spiller på din 17-tommers Kalimba?
En anden ting, jeg ville spørge, er, om det beskadiger eller bærer Kalimba på nogen måde for at justere det.
Mange tak og råb til youtuberen erick j medina, der anbefalede dette websted i en af ​​hans videoer.

Gevinst
Emne starter Sendt: 22/03/2021 2:00
Khyla andrea og Nataliya kunne lide
Topic Tags
Nataliya
(@admin)
Kalimba advokat Admin

@kaliFAN - tak for dine spørgsmål

Det er ren personlig præference, hvis du kan lide en kromatisk eller den 17-nøgle Kalimba. Jeg vil råde til at eksperimentere med begge og vælge den, du kan lide mere.

Nu med hensyn til retuning er nogle Kalimbas rettet - hvilket betyder, at du slet ikke kan justere dem. Andre, som Kalimbera, kan genindstilles - men du kan indstille det i C eller lavere taster (ellers giver de højeste tænder ingen lyd).

Ejer af Kalimera.com og KalimbaForum.com

SvarGevinst
Sendt: 22/03/2021 2:08
Khyla andrea
(@khyla)
Fremtrædende kalimbist

Da jeg stadig lærer, bruger jeg ofte en kalimba med 17 nøgler. For mig er det billigere at købe en kromatisk i det lange løb end at have en 17 og en kromatisk. Men da du allerede har købt en, synes jeg ikke det er en dårlig beslutning. Derudover kan du stadig udforske og beslutte, om du virkelig er interesseret i en kalimba med den første, du fik. Håber på det bedste, når du modtager det! 

youtube: Khyla Andrea
Instagram: khyla.kalimba
facebook: https://facebook.com/KhylaAndreaYT
ko-fi.com/KhylaAndrea

SvarGevinst
Sendt: 22/03/2021 3:16
Nataliya kunne lide
kalimbaNybegynder
(@kalimbanewbie)
Aktiv kalimbist

Jeg er nybegynder i kalimba-verdenen ^ _ ^ og er glad for, at jeg allerede købte min allerførste kalimba Meraki, og jeg elsker den melodi, som jeg hørte, hver gang jeg spillede den 

SvarGevinst
Sendt: 22/03/2021 5:35
Nataliya kunne lide
kaliFAN
(@kalifan)
Ny kalimbist

Tak for alle svarene. Jeg købte en Bolf Kalimba, og jeg synes, den kan genstartes. Men jeg vil lade det være i C-dur, tror jeg, fordi jeg fandt mange faner til det.

SvarGevinst
Sendt: 22/03/2021 6:42
Nataliya kunne lide
Saskia
(@kurv)
Fremtrædende kalimbist

Jeg har en B11 og en B17 i G-dur fra Hokema, som jeg elsker at spille melodier. 

Mine selvlavede kalimbas har alle forskellige specielle indstillinger: Akebono, Pygmy, Deep Skye og så videre. Du kan lege frit med det.

Hilsen fra Saskia

SvarGevinst
Sendt: 29/03/2021 8:31
Khyla andrea kunne lide

Efterlad et svar

Forfatter Navn

Forfatterens e-mail

Titel *

Maksimalt tilladt filstørrelse er 10 MB

Eksempel 0 Revisioner Gemt
Del: